Musik

Musik är mitt största “intresse” i livet. Nu vet jag inte om jag ska definiera musik som just ett “intresse” för jag gillar liksom bara att lyssna på musiken. Jag önskar dock väldigt högt att jag kunde sjunga eller spela något coolt instrument! Helst vill jag kunna spela typ synth! Synth är svincoolt enligt mig. Skulle verkligen vilja vara med i ett coolt band, eller egentligen helst en duo, där jag spelar synth och den andra skriker/sjunger/vrålar något coolt. Lite Crystal Castles, om jag ska nämna dom för 500 gången. 
Jag älskar att upptäcka ny musik och gillar även att tipsa andra om cool och ball och bra musik, så nu ska jag tipsa er om lite musik så kan ni lyssna på den och vara svincoola!

Polarsets, Unicorn Kid – Just dont open your eyes yet 
Ser väldigt gärna att denna låt blir 3000 gånger mer känd för vill hemskt gärna dansa/stampa/fistpumpa till denna låt. Jag vill väldigt gärna höra denna låten på något coolt rave vid 4-5 på morgonen så alla kan bryta ut i en dansfest en tidig sommarmorgon i Juli! 
Jag vet verkligen noll om hur Polarsets och Unicorn Kids fandom ser ut men har aldrig träffat någon som lyssnar på någon av dem så tycker absolut detta är ett väldigt rimligt tips! 

Mykki Blanco & Brenmar – Wavvy 
Denna låt är fantastisk och plus i kanten är absolut att Mykki är en HBTQ-rapper! Fantastiskt! Vill även ta detta tillfälle i akt för att skryta lite om att Mykki följer mig på twitter! Varför är 100% oklart men han gör det iallafall!
Denna låten skulle jag GÄRNA vilja höra in the club! Blir peppad och känner hur jag förvandlas till en sassy diva när jag hör låten, och det är ALLTID ett bra betyg!

Crim3s – Dose
Crim3s påminner faktiskt en del om Crystal Castles! Gillar man skrik och elektroniskt så är denna låten perfekt. 
Humör när man hör denna låt: vill typ slåss och fulhångla och ha strobbar blinkande kring mig och svettas och dricka vodka i en svartklubb. Tänker typ lite Skins? Crim3s har faktiskt spelats i Skins fast med en annan låt (holes) och tycker absolut de passar perfekt in i Skins! Lyssna! 

Och här kommer några låttips fast utan beskrivning: 

For BDK – What I must find
Fatima Al Qadiri – How can I resis u 
powwowW – K4rma 4 U 
White Ring – Suffocation 
Shlohmo – Wen Uuu
oOoOO – Mumbai
Blood Diamonds – Phone sex (Unicorn Kid Remix) 

Leave a Reply

