Top Model

Jag måste erkänna något som egentligen är väldigt uppenbart: jag ÄLSKAR reality-tv. Nu pratar vi inte bara om att jag är lite förtjust utan jag ÄLSKAR. Det finns inget som är så kul och så intressant som reality-tv. Jag älskar Paradise Hotel Sverige, Paradise Hotel Norge, Big Brother när det fortfarande fick, Top Model Sverige och för den delen alla länders Top Model. Skulle förmodligen älska Paradise Hotel Danmark också men har tyvärr aldrig sett det än. 

Jag älskar ju som sagt punktform och listor, och då tänkte jag nu lista mina topp 3-favoriter i Top Model Sverige eftersom det är aktuellt och för att alla inte ser Paradise Hotel Norge, så många kan kanske inte relatera till min känslor inför deltagarna. 
Iallafall, here we go: 

1. Jennifer 
Jag ÄLSKAR Jennifer. Det jag älskar främst med henne är hennes attityd. Jag tycker det är fantastiskt att hon kommer in och tar för sig och tycker hon är bäst och vackrast. Vet att många stör sig på detta, men varför egentligen? Vad är det någonsin för fel med att vara strong och confident? Jag gillar också att hon “bröt ihop” lite under uttagningen för tycker ändå det visar att hon är känslig men att hon inte ska låta gammalt dra ner henne! Hon har tydligen blivit mobbad och tycker det är så mycket POWER att hon nu är med i Top Model och är fierce och har sin attityd! Tänker att det blir lite som ett “slag” mot alla som varit elaka mot henne. 

Image

2. Feben 
Feben är fantastisk! Tycker dock det är lite synd att en inte fått sett lika mycket av henne som t.ex Jennifer och Ellinor. 
Feben verkar iallafall vara väldigt jordnära och genuin. Jag tror säkert att om hon åker ut någon vecka så skulle hon inte börja basha den hon åkte “istället för” utan unna personen det och vara glad för möjligheten hon fått! 
Hon är superfierce och älskar hennes gång. Inte för jag är någon slags runway-expert på något sätt och vis, men ca 20 säsonger av olika länders Top Model har väl ändå lärt en iallafall lite om vad en bra och dålig gång är? 

Image

3. Astrid 
Tycker det är kul att någon som är lite mer “alternativ” och annorlunda mot de andra är med. Nu kan en ju givetvis ifrågasätta definitionen av “alternativ”, men att hon t.ex har septum och lite “”bohemisk”” stil (tänker på outfiten på plåtningen i Frankfurt) tycker iallafall jag är lite annorlunda mot de andra och lite “alternativt”. 
Tror att om hon skulle åka ut så skulle hon nog vara lite som jag tror Feben skulle vara. Hon skulle uppskatta att hon kom så långt som hon gjorde och unna den andra chansen att vinna. 

Image

 

Alla bilder är stulna från tv3 och google. Please, dont sue me!

Leave a Reply

