Dag 1 (2 och 3)

Japp, detta med #blogg100 började bra. Jag har faktiskt inte haft riktigt tid och lust att blogga. Dåliga ursäkter tänker ni och jag tänker exakt likadant. Jag vet inte, känns som jag misslyckats totalt men tänker att inte ska detta dra ner mig. Idag får jag väl helt enkelt skriva 3 inlägg och från och med idag så blir det skärpning. 
Jag tycker detta med #blogg100 är väldigt kul eftersom jag först och främst gillar utmaningar. Jag gillar även att skriva men tycker själv inte jag är så duktig på det och det vill jag absolut försöka bli bättre på. 
Tänker att med denna utmaning så kanske jag kan utveckla mitt skrivande och även ha någonting att göra om dagarna, arbetssökande som jag är. 

Nu vet jag inte alls om detta kommer dra in mer läsare till denna nystartade blogg, men jag hoppas. Och för er som kanske blir nya läsare så kan väl jag helt enkelt dra lite simpel information om mig själv. Nu är det så att jag älskar att skriva i punktform samt att svara på frågor så jag drar helt enkelt in en lista som jag svarar så bra jag kan på så får vi se vart detta slutar: 

Hur gammal är du om fem år? 24 soon to be 25!  

Hur lång är du? 175 ca! 

Vilken är den senaste filmen du sett? Jag tror att det var Gravity. Har på senaste tiden fokuserat på Gossip Girl så det var faktiskt längesen jag kollade på en film nu. 

Vem ringde dig senast? Mamma! Hon är den enda som ringer mig

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Dom var aldrig gifta men heller inte tillsammans längre, som tur är! 

När såg du senast din mamma? I torsdags faktiskt *skakar av abstinens* 

Image

Vilken ögonfärg har du? Jag tycker denna fråga är så jobbig för jag känns som den enda personen i världen som inte kan svara på denna fråga. Men tror jag har typ blå/gröna. 

Vilken är din favoritplats? Plats och plats. Jag älskar Göteborg iallafall men det är ju en stad!  

Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis i Göteborg. Skulle ju vara helt fantastiskt sjukt att bo i typ Vasastan eller något annat place väldigt centralt. 

Vad fick dig verkligen att skratta senast? Tyvärr måste jag svara “112 aina” på denna fråga. Är så skeptisk till TV6’s humorprogram som för det mesta innehåller ganska mycket sexism och transfobi osv och givetvis gjorde även “112 aina” det! Men jag och Amanda var bakis igår och orkade inte föra en argumentation för varför vi inte skulle kolla och tyvärr var det ju kul ibland. 

Sover du med eller utan kläder på dig? Alltså inte precis så att jag lägger mig i jeans och tjocktröja men aldrig utan kläder. Tycker faktiskt det är extremt obehagligt att sova naken! 

Är du social? Ja! Men är ganska blyg och en gnutta socialt awkward till att börja med om jag träffar nya personer men det brukar gå över väldigt fort faktiskt. Älskar att prata och får ofta höra att jag pratar för mycket

Har du någonsin åkt ambulans? Nej! Men har av okänd anledning alltid velat? 

Äger du dyrbara smycken? Börjar ana att någon MUF’are gjort denna lista som uppenbarligen finner detta intressant……

Image

Vilket är ditt favoritprogram på tv? Paradise Hotel. Tänker inte ens kalla detta en “guilty pleasure” längre för jag tänker standing here strong och erkänna vilt att jag tokälskar ph! 

Vem är din favorit artist? Crystal Castles (band dock) 

Vad lyssnar du på just nu? For BDK – What I must find! Everbody lyssna! Älskar!

Har du varit med i tidningen? Är denna människa som aldrig ens varit med i lokaltidningen än….. 

Image

Hur imponerar man på dig? Det beror väl på hur många följare du har på twitter!?!?!?

Din största vinst? En gång vann jag 4,3 eller om det var 4,5 kilo chips på Liseberg!!! Bästa dagen i mitt liv

Vilka hemsidor besöker du dagligen? Twitter, Facebook (tyvärr), Bloglovin och Tumblr typ! Är ofta inne på Last.fm också!

Vilket är ditt drömjobb? Men typ DJ eller något? Skulle vilja göra egen elektronisk musik och sen kunna livnära mig på det *ler avicii* 

Är det viktigt att fira födelsedagar? Känner mig så himla vuxen som inte tycker det är lika viktigt längre? Mamma sa alltid när jag var barn att en tycker det blir mindre och mindre viktigt och tyckte då det lät som ett påhitt av vuxna och som skitsnack, men antar att mamma hade rätt hela tiden 

Vad har du för laster? Cigg. Eller är det  en “last”. Har aldrig fattat vad en “last” är för något. Typ som “whats up”? Vad fan BETYDER det ens? 

Vem är din förebild? Tror faktiskt det är Alice Glass i Crystal Castles för hon är fräck och klok och feminist och fotades för t.ex Alexander McQueen för att sen ge alla pengar hon fick för det till kvinnojourer i Storbritannien! 

Image

Leave a Reply

